Кључ за српски језик
Датум: 17. Jun 2020 16:35 Категорија: Новости
Кључ за српски језик
Република Србија
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА ЗАВОД ЗА ВРЕДНОВАЊЕ КВАЛИТЕТА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
ЗАВРШНИ ИСПИТ НА КРАЈУ ОСНОВНОГ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
школска 2019/2020. година
ТЕСТ
СРПСКИ ЈЕЗИК
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА ЗАВОД ЗА ВРЕДНОВАЊЕ КВАЛИТЕТА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
ЗАВРШНИ ИСПИТ НА КРАЈУ ОСНОВНОГ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
школска 2019/2020. година
ТЕСТ
СРПСКИ ЈЕЗИК
Упутство за оцењивање
- Сваки задатак доноси највише 1 бод.
- За одговор који се разликује од решења датог у овом упутству ученик добија 0 бодова.
- Ученик може добити 0,5 бодова само у задацима у којима је то предвиђено овим упутством.
Бр. зад. | Решење | Бодовање |
1. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
2. |
|
Тачна два одговора и ниједан нетачан – 1 бод Тачaн један одговор и ниједан нетачан – 0,5 бодова |
3. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
4. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
5. |
|
Тачна три одговора – 1 бод Тачна два одговора – 0,5 бодова |
6. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
7. |
непостојано а, једначење сугласника по звучности Напомене:
|
Тачна два одговора – 1 бод Тачан један одговор – 0,5 бодова Уколико је ученик поред два тачна одговора написао и трећу гласовну промену, добија 0 бодова. |
8. | намерна / финална (зависна реченица) |
Тачан одговор – 1 бод |
9. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
10. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
11. |
(Једна) школа на новом београду носи име по лази костићу, српском књижевнику. Напомене:
|
Тачно подвучене четири речи и ниједна нетачно подвучена – 1 бод |
12. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
13. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
14. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
15. |
|
Тачан одговор – 1 бод |
16. |
А. епитет Б. хипербола |
Тачна оба одговора под А. и под Б. – 1 бод Тачан одговор само под А. или само под Б. – 0,5 бодова |
17. |
|
Тачна два одговора и ниједан нетачан – 1 бод Тачaн један одговор и ниједан нетачан – 0,5 бодова |
18. |
Прихватљив је одговор којим се утицај љубавних осећања лирског субјекта на доживљај простора тумачи кроз промену, преображај простора и његово онеобичавање. Присуство вољеног бића уноси у простор бесконачност (очи, небо), слободу, неспутаност (смех, зидови који нестају). Осећање љубави уводи природу (славуји, врбе, сунце) у урбани простор и тако га мења, оплемењује га нежношћу, суптилношћу и осећајношћу (врбе), односно животом, светлошћу, топлином, ведрином (сунце). Уколико је ученик навео један од симбола из песме, одговор је прихватљив. На пример:
|
Тачан одговор – 1 бод |
Неприхватљив је непотпун одговор, који је произвољан и који је парафраза песничког текста. Нису прихватљиви одговори у којима се истиче промена простора без тумачења симбола или се уопште не указује на промену простора. Не прихвата се одговор у којем се уместо појма лирског субјекта (лирско ја, песнички субјект) наводе појмови писац, песник, приповедач. На пример:
стихове.) |
||
19. |
Тачан одговор: Ученик саставља разумљиве, граматички исправне реченице које се односе на наведено питање у 18. задатку. Нетачан одговор: Ученик је направио једну или више граматичких грешака (морфолошких, синтаксичких) и/или ученик је написао неразумљиву реченицу. Ученик је написао само Не знам. Нисам сигуран. и сл. Ученик је написао реченицу која се не односи на захтев у 18. задатку; само је преписао/цитирао реченицу из текста или део текста – није сам саставио ниједну реченицу. Напомена: Уколико ученик није дао прихватљив одговор за 18. задатак и оцењен је са 0 бодова, 19. задатак се независно вреднује, у складу са решењем за 19. задатак. |
Тачан одговор – 1 бод |
20. |
Тачан одговор: Ученик примењује правописну норму (из сваке правописне области) у једноставним примерима (коришћење запете се не оцењује). Нетачан одговор: Ученик је нарушио једно или више (основних) правописних правила: правилно користи ћирилицу; почиње реченицу великим словом, завршава је одговарајућим интерпункцијским знаком; употребљава велико слово приликом писања личних имена; користи наводнике кад дословно цитира текст; правилно пише присвојне придеве (-ов/-ев/-ин, -ски/-чки/- шки); правилно пише гласове ћ, ч, ђ, џ; правилно пише сугласник ј у интервокалској позицији; правилно пише речцу ли и речцу не. Ученик је само прeписао/цитирао реченицу из текста или део текста – није сам саставио ниједну реченицу. Напомена: Уколико ученик није дао прихватљив одговор за 18. задатак и оцењен је са 0 бодова, 20. задатак се независно вреднује, у складу са решењем за 20. задатак. |
Тачан одговор – 1 бод |
Напомене:
- Не признаје се прецртан и исправљен одговор.
- Не признаје се одговор који је написан само графитном оловком.
- Не признаје се одговор у којем су употребљене скраћенице, осим у задацима у којима се испитује писање скраћеница.
- Признаје се у задацима отвореног типа одговор који је написан или малим или великим почетним словом, осим у задацима у којима се испитују правописна правила у вези са употребом великог и малог слова.
- Признаје се одговор написан штампаним или писаним словима, осим ако се у задатку не тражи да ученик пише одређеним типом слова.
- Признаје се тачан одговор који је означен јасно и уколико је означен на другачији начин од предвиђеног (нпр. слово, реч или текст је заокружио, а требало је да подвуче).
- Признаје се одговор написан латиницом, уколико је ученик тачно одговорио на задатак.